1 Nisan 2008 Salı

Ispanak Kökü Salatası

Ispanakların yapraklarını kullanıp, kök kısımlarını atıyormusunuz ? Biriktirip , aşağıdaki tarifteki gibi salata yaparak değerlendirebilirsiniz. Ayrıca büyük marketlerde sadece ıspanak kökü de satılıyor, o şekilde de temin edebilirsiniz.Kullanılan Malzeme
Ispanak Kökü
limon suyu
zeytinyağ, tuz, karabiber

Yapılışı
Ispanak köklerinin ucu kesilir ve bol suya konur, bekletilir. Yıkanan kökler, kaynayan suya atılır, 8-10 dakika kaynatılır. Kevgirle sudan alınır, ılınması sağlanır. 1 limonun suyu, istendiği kadar zeytinyağ ve tuz ile çırpılır. Haşlanmış ıspanak kökü üzerine gezdirilir. Ilık ılık servis edilir.

2 yorum:

Şeniz dedi ki...

Nuriyecim,
Ben ıspanakların köklerine bayılırım. Ben yoğurt ve zeytinyağı ile salata yapıp yiyorum. Senin tarifini de denedim çok güzel oldu.
Teşekkürler...
Şeniz

NURİYE dedi ki...

Canım,
Beğenmene çok sevindim, bende senin yoğurtlu tarifini deneyeceğim. Ama merak ettim ıspanakları öncesinde haşlıyormusun ?
Nuriye