29 Kasım 2010 Pazartesi

Isini Severek Yapinca !

Bazi insanlar vardir, islerini oylesine severek, askla yaparlar ki , kendinizi guvenle teslim edersiniz .Sizinle hep o ilgilensin istersiniz. Bayilirim oyle insanlara. Sevdikleri isleri yaptiklari ve basarili olduklari icin ne kadar sansli olduklarini dusunur, imrenirim.

El Bakimi ile ilgili verdigi pratik bilgiler baska bir yazi konusu onlarida en kisa zamanda size iletecegim. Soz !

Nezaket Hanim da benim icin bu kisilerden biri. Adi gibi nazik ,gozlerinin ici ile guluyor. Esi ve kendisine ait Kuafor MN 'de manikur-pedikur, makyaj, agda ve cilt bakimi yapiyor. Iki yaz once Amerika'ya donmeden once benim manikurumu oyle guzel yapti ki yapti , ellerimi taniyamamistim. Yurda dondukten sonra da, onlarin salonlarina gitmeye basladim. En son gidisimde laf arasinda, bana cok ilginc gelen, bu ise baslama hikayesini duyunca, iyice detaylarini ogrenmek icin kendisine ilk “roportaj “ teklifimde bulundum. Guler yuzuyle sevinerek kabul etti, sagolsun, varolsun!

*****

Salonlarini esi Mustafa Bey ile beraber kurmuslar ve 15 yili askin suredir isletiyorlar . O manikur-pedikur, makyaj ve agda konularinda diplomali bir uzman. Konusunda ogretmenlik yapabilir olduguna dair , uzmanlik belgesi var. Egitimci yonunu simdilik, salonlarinda calisan genclere yardimci olmada kullaniyor.

*****

Bu meslege 27 yasindan sonra girmis. Pekcok bayan manikurcu o yasta, meslegini birakir ve evlenir, calisma hayatindan cekilir. Ama O , kucugu henuz emme yasinda olan iki cocuguna ragmen bu ise baslamis.

-Benim icin imkansizi basarmak gibiydi -diyor.Hicbir isi, meslegi yokken , acaba yapabilir miyim, ogrenebilir miyim, diyerek cikmis yola.

-Eger basarirsam biliyorum bir seyler olacak, hayatimiz degisecek. Cunku esime guveniyorum , o bu isleri biliyor,benim de yapabilecegime guveniyor.

Mustafa Bey de o donemde esine cok buyuk destek veriyor. Surekli onun aslinda ne kadar yetenekli oldugunu, insan iliskilerinde ne kadar sicak ,yapici oldugunu hatirlatiyor karisina . Sohbetimizin bu noktasinda o da katiliyor bize .

-Ona devamli , sen istersen ogrenirsin, cok yeteneklisin, gercekten arzu eden insan basarir diye telkinde bulundum-diyor Mustafa Bey.

Isi ogrenmesi, izlemesi icinde Levent'te salonu olan guvendigi bir kuafor arkadasina yonlendiriyor esini.

-Cocuklarimi duzenli birakabilecegim bir yakinim yoktu . Ama hafta da iki gun ,bir kac saatligine bile olsa bir bayan arkadasimi ayarladim ve cocuklari biraktim. Tanidik kuafor arkadasimizin dukkanina giderek, gozlem yaparak bu meslegi ogrenmeye basladim. Cunku baska carem yoktu , onumdeki tek firsat buydu – diye anlatiyor o gunleri Nezaket Hanim guler yuzuyle.

O sirada esi Mustafa Bey de kendisine ait yeni bir dukkan acma dusuncesindeymis. Eski ortagi ile aralarinda cikan bazi maddi ve manevi anlasmazliklar, son bir olayla su yuzune cikinca iplerini koparmis. Zaten hep kendilerine ait bir salonlarinin olasi hayalini kurarlarmis. Sadece emegine, zanaatine ve hirsina guvenen genc kuafor artik kendi gelecegini kurmak istemis.

Ortagiyla ilisigini kesmis, ayni gun kendisine cok seven site emlakcisindan yakindaki bos bir dukkanin anahtarini almis . Icinde henuz su baglantisi, aynasi bile olmayan bos dukkana tek bir sandalye atarak koyulmus ise.

-Bir cantam vardi, icinde sadece fon makinesi, tarak ve makas bulunuyordu. Ilk gunlerde bu sartlarda calistim. Beni seven eski musterilerim ayrildigimi duyunca, sagolsunlar, o sartlarda bile beni bulup , gelmeye basladilar. Tabi ilk firssatta cok dar imkanlarla ile dukkani toparladik - diye anlatiyor Mustafa Bey .

Manikuru ogrenmeye baslayan Nezaket Hanim, iste bu dukkanda isbasi yapmis.

-Ilk musterisinin ellerini paramparca etti -diyerek sevgiyle esine takiliyor Mustafa Bey.

-Ama tabi cok nazimizin gectigi, super anlayisli bir musterimizdi kendisi .

-Manikurunuzu yapmama izin verdiginiz icin cok tesekkur ederim – demis mahcup bir sekilde Nezaket Hanim ilk mesterisine .

-O gunler her acidan cok zor gunlerdi. Iki kucuk cocuk, ev ve en onemlisi yeni baslayan dukkanimiz . Ama belliydi ki bensiz bu is olamayacakti. Esime destek olmam gerekiyordu, daha eleman bile alamiyorduk .

-Icimde de vardi herhalde- diyor ayni hevesle Nezaket Hanim.

- Meslegim olsun istiyordum, ogrenmek istiyordum, calismak istiyordum. Sadece maddiyat degil. Eminim calismasam su andaki ben olamazdim. Buraya cok farkli kesimlerden cok degerli insanlar geliyor. Ogretmeni, bankacisi, profesoru , tecrubeli anneler ve daha bir cok meslekten insanlar. Burasi olmasa nasil ve nerede tanisirdim onlarla ? Herbirinden bir seyler ogreniyorum, o bilgiler beni gunden gune gelistiriyor.

-15 yildir devamli gelen musterilerimiz var, sagolsunlar bize destek oldular.

-Cocuklarimi daha farkli bir bakisla yetistirdim. Cok iyi okuyorlar, spor yapiyorlar. Calismasaydim, ,bunlari maddi manevi nasil basarirdim. En onemlisi hayatim cok renksiz olurdu eminim, kendime simdiki gibi asla guvenemezdim.

****

O sirada halen Gultepe'deki eski evlerinde oturmaktaydilar. Dukkanin acilisindan 3-4 ay sonra tum imkanlarini zorlayarak simdiki oturduklari apartmana dort kat fazla kirayi vermeye goze alarak tasinmaya karar verirler. Is ve ev yakinliginin avantajlarini ince ince hesaplamislar. Daha erken dukkani acabilecek ve gec saatlere kadar calisabileceklerdir, Cocuklarida da yakinlarinda olacaklardi. Coluk cocuk daha rahat edecekleri yeni evleri ve site kosullari onlari onlari cok mutlu eder. Hayalleri yavas yavas gerceklesmeye baslamistir.

-Ama tabi hicbirsey kolay olmuyor -diyor Nezaket Hanim.

-Yeni sartlarda calismak hala cok zordu. O zamanlar henuz 15 yasinda olan kizkardesim cocuklar icin ancak arada bir gelebiliyordu. Baska yakinimiz , destek cikacak kimsemizde yanimizda yoktu. Cocuklar evde cadir kurarak oyun oynuyorlardi. Buyuk kizimin yasi 10 civarindayken ancak yalniz birakabiliyordum onlari.

-Bazen sabahtan aksama kadar cocuklar dogru durust bir sey yemeden gunlerini gecirirlermis. Is yogunlugundan ben farkedemezdim bile- diye anlatiyor o gunleri buruk bir sekilde.

-Cocuklari yuvaya verdik ama de arada tabi hasta olurlardi. O zaman caresiz musterilerimi eve cagirirdim, sagolsunlar kirmaz gelirlerdi.

-Daha baska zorluklarda olurdu ama hic vazgecmeyi dusunmedim.

-Calisirken kendi kendime gozlemleyip, sonrasinda cozumunu de kendim buldugum bir suru sorun yasadim. Bana kimse bu denli detay bilgiler vermedi veremezdi. Arastirarak, sorarak, okuyarak, anlayarak kendimi gunden gune gelistirdim. Her firsati degerlendirdim.

Musterilerimiz Cok Cesitli

-Tabi farkli farkli ozellikte musterilerimiz de var. Biz de onlarin Farkli yonlerini bilip ona gore davraniriz, asla saygimizi elden birakmayiz. Yillardir bize gelip de halen daha sizli bizli konustugumuz musterilerimiz de var. Bizi cok severek gelen musterilerimiz var sagolsunlar.

-Ama her kosulda , musterilerimizi elimizden geldigince memnun etmeye calisiriz.

Insanlara Samimi Davranmayi Severim

-Buraya gelen butun musterilerimize saygi gosteririz. Sahsen ben ,bazen mesafeli olan musterilerimize hosgeldiniz der hatirini sorar cekilirim. Ama samimi davranmayi tercih ederim , neysem oyumdur. Insanlari mutlu etmegi, isteklerini yerine getirmeyi cok onemserim.

-Bu maddiyatle ilgili degil, ellerini guzel gorsun, kasinin iyi alinmasindan oturu kendini guzel hissetsin isterim. Maddiyat ikinci plandadir, o zaten kasada olan bir sey, beni ilgilendirmiyor.

-Insanlarin buradan mutlu cikmasi benim icin onemlidir. Normalde bana gelen bir kisi artik gelmiyorlarsa, ararim neden gelmediklerini sorarim. Sorun varsa mutlaka ogrenmek isterim. Cunku ben en iyi hizmeti verdigime inaniyorum, aksayan nedir bilmem gerekir.

-Bu siteden tasinan, ama hala bize gelen musterilerimiz vardir. Bu beni cok mutlu eder.

Hamilelik Sonrasinda Iki Bucuk Yil Ara Verdim

-Son hamileligim sirasinda ara verdim ama isimizin bundan zarar gordugunu farkedince donmeyi tercih ettim. Ben olmadigim sirada, bazi bosluklar olusunca isin takibi zorlasti. Isimiz elden gidiyor gibi geldi. Anladim ki ,isin icinde , hatta basinda olmayinca bazi beklenen veya beklenmeyen sorunlar cikabiliyor.

-Beyler tek baslarinayken bazen bazi seyleri,onemsemeyip, atlayabiliyorlar. Bu iste surekli takip lazim. Calisanlarin disiplini ,salonun temizligi , her turlu duzeni ve en onemlisi musteri iliskilerinde hassasiyet cok onemli.

Salonumuzda Hijyene Cok Onem Veririz

-Salonumuzda hijyen cok onemlidir. Kullandigimiz havlular sadece tek seferliktir. Yikama ve kurutma sonrasi tekrar kullanmayiz, Baska sekilde elemanlarimiz temizlik bezi olarak filan kullanirlar.

-Her malzeme ayri yontemlerle dezenfekte edilir. Firca ve taraklar icin ozel kimyasallar kullanilir.

-Manikur pedikur aletlerinin zaten ozel makinesi var. Her kullanim sonrasi dezenfekte olmalari sart.

*****

Bu is sadece sevgi , saygi ve cok calismayla basarilir. Ben ve esim burada musterilerimize bunu verebildigimize cok inaniyoruz.

*****

Nezaket KILIC

MN GUZELLIK SALONU

Gazeteciler Sitesi B2 Blok No: 3/4 Maslak -Istanbul

Tel: 0.212. 276 68 21



5 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Benden de selam et Nezaket hanima Nuriye'cigim, gelince beraber de gidelim, hem de herseye :)

NURİYE dedi ki...

Aybikecigim,
Hakikatten soyle bir bakim gunu yapalim. Sen hele bir gel ! Memnun kalacagindan eminim.

Unknown dedi ki...

cok tatli bir sohbet olmus. keyifle okudum.
Dilek

NURİYE dedi ki...

Sagol Dilekcigim,
Benim icin de yapmak keyifliydi. Begenmene sevindim.
Nuriye

NURİYE dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.