14 Ocak 2008 Pazartesi

Yürüyüş Yapmak

Yürüyüş yapmayı sever misiniz ? Şöyle bir yerlere yetişme zorunluluğu olmadan, evden dışarı çıkmak, mevsimine göre, ama çok rahat giyinmek... Hele şöyle tatlı bir rüzgar da esiyorsa, değdiyse yüzüne tam da kapıdan çıktığın an ... Ya da hafiften yağan yağmur nasıl da tazeler insanı...

Bana göre,yürüyüş yapmak kadar insan zihnini dinlendiren, vücudu yormadan çalıştıran başka bir faaliyet daha yok. Müzik dinleme şansınız da var ise, alınan zevk katlanıyor. İnsan farketmeden dinlediği müziğe ayak uydurarak yürüyor.

Bazıları sahil yürüyüşünü, bazıları da ormanda, ağaçlık alanda yürümeyi tercih eder. Hayatın düzenli aktığı ama yine de işlek caddelerde günlük yürüyüşünü yapanları bile görebiliriz. Anadolu yakası bu tarzı sevenler için daha uygun gibi, tercih meselesi tabii ki.

Unutmadan, biliyorsunuz ki yürüyüş yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur güvenlik...Trafiğin çok olmadığı, ama ıssız da olmayan güzergahlar ideal. Örneğin , ben aniden karşıma çıkan sahipsiz köpeklerden çok tırsarım. Bazen sahibi yanında olanlar bile beni tedirgin edebilir. Yalvaran gözlerle sahiplerine, tasmayı sıkı tutmalarını söylerim.

Öyle ya da böyle, en güzeli, artık üşengeçliği bırakıp, mümkünse hergün yürümeye zaman ayırmak, yürürken de kendimizi düşüncelere, hayallere ve müziğe teslim etmek...

Sevgilerimle

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım kardeşim, bu blogda öncelikle yürüyüş konulu yaznın dikkatimi çekmesi yürümeyi cok ama cok sevmemdendir.Kaldıkı diğer tüm yazdıkların cok güzel.Seni tebrik ediyorum.Sıkı takipcinim...
cok öptüm ablan FERAH İNCE(KEREM'inde büyük halası)