29 Nisan 2008 Salı

Sütlaç

Artık evlerde pek sütlaç pişmiyor. Canımız istediğinde ise ya Tatlıcı TOMBAK, ya BHS veya ÖZSÜT gibi yaygın markaların ürünlerinde alıp yiyoruz. Fakat o sütlaçlar pek annelerimizin yaptıklarına benzemiyor. Farklı lezzetteler, içlerine evlerimizde bulunmayan esanslar katılıyor. Sonuçta çok lezzetli ama bizim için bir o kadar yabancı tatlar çıkıyor.

Benim tarifim kayınvalidemin pek güzel yaptığı bir sütlaç, biz ailece çok seviyoruz. Sizin de denemenizi , afiyetle de yemenizi diliyorum.


Kullanılan Malzeme
1 lt. Süt
1 s.b. 'dan bir parmak az pirinç
1 s.b. su
1 s.b. 'dan 1 parmak az toz şeker

Yapılış
  • Yıkanan pirinç üstünü gececek kadar su (1 bardak) ile suyu bitince kadar kısık ateşte iyice kabartılır.
  • Pişirilen pirince sütü ilave edilir. Kısık ateşte sürekli karışırılarak pirincin tamamen sağlanır.
  • Şeker ilave edilir, 10 dk. kadar kısık ateşte karıştırmaya devam edilir. Kıvamı koyulaşmaya başlayınca , kepçe yardımı ile kaselere pay edilir.
  • Soğuyunca istenirse tarçın ekilerek servis edilir.
Afiyet Olsun

2 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Nuriye merhabalar,

Oncelikle ellerine saglik, cok guzel sayfan var, hersey cok hos.

Simdi yanimizda Kivanc var, yemek yedik, cay iciyoruz, senden konustuk ve bana senin de sayfan oldugunu soyleyince tanismak istedim. Belki de 2-3 ay sonra gorusecegiz. Simdiden yeni isinde hayirli ve ugurlu olsun, sevgi ve selamlar.

NURİYE dedi ki...

Merhaba Aybüke,
Güzel sözlerin,iyi dileklerin için çok teşekkür ederim. Artık hayırlısı neyse o olsun diyelim. Ben de tanışmayı çok isterim.
Sevgiler.