17 Ocak 2010 Pazar

Kafetarya gonullusuyum

Okulda yapilan , Sonbahar Karnavalindan bir goruntu, burada da gonulluluk isim vardi. Art & Craft tezgahinda 1 saat kadar gorevliydim.
Sonrasinda da diger aktivitelerden ana ogul faydalandik...!
********
Oglum Kathy Caraway Elementary School 2 .sinif ogrencisi . Burada ana babalar mutlaka ve mutlaka cocuklarinin okulunda gonullu calisirlar. Genelde bu gibi calismalar ayda bir donusumlu
olarak gelir, 2 saat kadar gider verilen isi yapar, bu sekilde katkida bulunursunuz. Iste bugun gunlerden oyle bir gun...
Bugun kafeterya gonullusuyum, ilk defa olacak biraz heyecan var . Hatta TR'den bir arkadasima chatte bahsettim, “ne yapacaksin ?” dedi. Dedim herhalde masa silip yemek dagitacagiz. Valla hicbir fikrim yokmus megerse... Burada okula para vermiyoruz , Allahi var cok da memnunuz, ama, ana-babanin etinden , sutunden yararlaniyorlar bu gonulluluk adi altinda.
Gonullusu oldugum gorev sabah saat 11'de baslayacak. Ben her zaman ki gibi iki dakika gec gittim. Yakama yapistiracagim etiketi almam lazim ofisten, ama volunter olarak degil de visitor etiketi alabildim. Artik bunu ayarlayan gorevli benim adimi girmemis mi ne ? Sorun yok, liste de adim oldugu icin kafeteryaya oylece suzuluyorum. Su anda en kucuk grup PPTB ( zihinsel ve zeka ourlu cocuklarin grubu) yemek yiyor ve ayrica kindergarden ogrencileri de oradaymis.
Saskinlikla once kafeteryanin erkek hizmetlisine gidiyorum ve kendimi tanitip gorev istiyorum. Adam diyor disarida dur. Soyle bir bakiniyorum , oradaki baska bir tecrubeli gonullu, cocuklarin bir ihtiyaci olursa yardimci olursun diyor. Seviniyorum ama cantami ceketimi nereye birakacagimi once bilemiyorum, duvar dibini gosteriyor erkek gorevli. tavrini kaba buluyorum, ama dedidigi de yapiyorum. Simdi arada bir esyalarimi keserek salonda biraz da saskin bir sekilde dolanmaya basliyorum. Hintli bir volanter bana-belli ki oda tecrubeli- cocuklarin tuvaletleri gelirse onlari tek tek gondermemi soyluyor. Ben de en azindan takip edebildigim kadar ayni masadan iki kisiyi birlikte gondermemeye calisiyorum.
Kafeterya kuralarina gore yemek bitene kadar yerinden kalmak yok. Iste bizlerin gorevi orada basliyor. Cok sevimliler, el kaldirip bizi bekliyorlar. Hem daha kucuk olduklari icin ve bilhassa kizlar kisik ve ince sesle konustuklari icin , ilk basta anlamakta zorluk cekiyorum. Kimisine tekrar ettiriyorum , cocuklar ise saskinca bakip, yinelemek zorunda kaliyor.
Kimisi yeni catal istiyor, kimi de ekstra keccap. Kimi icecegini acmami istiyor, kimisi ise uzerine corbasi dokuldugu icin aglamakli yardim istiyor. Elimden geleni yapiyorum. Ilk basta elim bos dolasiyordum, ve o ellerimi nereye koyacagimi bilemiyordum. Isi kavradikca elimde yedek catal , keccap paketcikleri tasimaya basliyorum . Boylece isteklere seri sekilde hemen cevap verebiliyorum , hem de vucut dilim daha bir anlam kazaniyor.
Bu arada onceden tanidigim bazi cocuklara da merhaba diyorum. Hepsi oglumun eski sinif arkadaslari. E benim de belli bir cocuk cevrem varmis diyorum. Bana Kerem's mom derlerdi. Adimi bilenler ise Nuriye diyorlar.
Cocuklarin enteresan nedenlerle beni yanlarina cagirdiklari da oluyor. Kucuk ve tombulca bir kiz cocugu bana aglamakli bir sekilde , yanindaki oglanin ona sisman dedigini soyluyor. Sasiriyorum ama toparlanip -aa ! oyle dememeliydi , sen cok guzelsin canim- diyorum. Bir baskasi ise arkadasinin yere krema doktugunu ispiyonluyor. Konular boylece cesitleniyor.
Siniflar gittikce buyuyor, yemegini bitiren gruplar asker disiplini icinde yiyecek artiklarini ve kaplarini, kendileri cope atip, varsa luncbox larini da bir plastik sepete koyuyorlar. Kafetereyayi da aninda seri sekilde bosaltiyor. Grubun en arkasindaki cocuk ise butun lunchbox larinin oldugu sepeti alip arkadaslarini takip ediyor. Sistem bu !
Yemek sonrasi aktivite bahcede oyun. Bu butun siniflar icin boyle. Ama oyle bir ayarliyorlar ki, sadece kendi ayarin olan cocuklarla parktasin yani buyuk sinif , kucuk sinif sadece okula giriste ve okul paydos zilinden sonra ayni ortamda olabiliyor.
Neyse bu asamada , bana cocuklarin bahceye cikmasi sirasinda araba yolu gecis guvenliginin saglama gorevi veriliyor. Ceketimi giyip disari cikiyorum, havada nasil sogumus , ama cocuklarin kimisi sadece tisortlu. Benim oglan da uzun kollu bir penye ile onumden gecerek parka cikiyor. Tabii ben hik mik ediyorum ama o kadar . Kankasi Shaun ile zip zip parkta oynamaya basladi bile.
Sirasi gelmisken, buradaki cocuklar cok sansli, sincaplar ile ayni ortamda , adeta kucucuk bir orman da oynuyorlar. Oyle havali oyuncaklarda yok . Dev kamyon tekerlegi var, monkeys bar var, devrilmis agac kutukleri var, hersey dogal ve temiz. Cocuklarin her biri de esneklikte maymun gibi zaten , acayip esnekler.
Benim gorev 2 saat boyunca boylece bahce ve kafeterya arasinda yogun bir sekilde devam ediyor. Bundan boyle 5- 6 haftada bir nobet gelecek.Yani onceden tahmin etmeye calistigim gibi , masa silmek ve yemek dagitma yok. Daha zor ama bir o kadar da zevkli bir is . Yorulmusum arkadaslar ama , keske diyorum kendime , bu sistem bizde de olsa...


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne guzel bir gun gecirmissiniz. Kerem de halinden epey memnun gorunuyor. Baska bir gonullu hizmeti artik dort gozle bekliyorsunuzdur.

Hepimiz dedi ki...

yukardaki notu gonderen benim:)
-candan