22 Ocak 2010 Cuma

Amerika, Ispanakli Borek ve Annem



Canim Turkiyem'de, hazir yufka diye sahane bir uygulama vardir. Havada karada , bilumum bakkaldan ,marketten kolaylikla alirsin, gidersin evine ,yaparsin istedigin malzemeli boregi. Amerika da durum degisik, bir defa bizim alistigimiz gibi yufka, yine Turk markalarinin urunleri . Ve Austin de bulmak cok zor, nadiren arap bakkalina geliyor. Bana da hic tesaduf etmedi. Bir keresinde Huston 'a gittik ve oradan aldik.
Diger secenek ise yunan yufkalari , baklava da yapabilirsin, borek de.
Son olarak da, kendin acma secenegi var ki ben bunu yapar oldum. Turkiye'deyken, Kerem babaannesinin mantisini cok sevip, benden de aynisini yapmami isteyince , bu islere baslamis oldum. Ama sadece o kadar !
Buradaki arkadaslarim , yaptigim borekleri begenerek bana gaz verince , artik oklavayi elimden dusurmez oldum. Saka saka , o kadar da degil ama , artik pratik sekilde borek aciverir oldum. Oklavayi da burada , elisi malzemeleri satan bir magazanin tahta hobi malzemeleri bolumunden tesadufen buldum.
En son 4 yufkadan ispanakli borek yaptim, az bir sey oldu . Ama, oyle pratik ve seri yaptim ki tarifini olculu hale getirip , sizlere de aktarmak istedim. Belki aranizda evinde elde acilmis borek yapmayi denemek isteyen olur. Belli mi olur, siz de gun gelir , hazir yufkanin bulunmadigi bir yerde yasamak zorunda kalirsiniz ve caniniz borek ister.
Bu tarif annemin yillar once , kocaman bir sinide yaptigi ve sokagimizdaki firinda pisirttigi , boregin aynisi oldu. Tadi gercekten ayni ! O yuzden bende, en azindan benim icin annemden bir ani olsun diye yayinlamak istedim.
Siz de , eger merak edip denerseniz, lezzetli bir hamurdan, ici yumusak disi citir borekler yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok: