15 Kasım 2018 Perşembe


Selamlar,
Sadece bir tane 'Hayatımız' var değil mi? Tek ve biricik ...
Yaşamımızın ilk yılları, çocukluk ve gençlik ...
Neredeyse göz açıp kapatmışcasına hızlı geçmedi mi sizce de ? Hangi ara biz bu yaşlara geldik !
*****
Gençliğinde diyet nedir bilmemiş olan ben, ilk şokumu büyük oğluma hamileliğim sırasında yaşadım.
Şeker yüklemesi yapıldı, hamilelik diyabeti olduğum ortaya çıktı ve bebek doğuncaya kadar diyet yaptım, yaş 31, yıl 2002.
Doğum sonrasında zaten emziriyorum diye, sınırsıza yakın yedim içtim . Bir süre sonra,tombişliğe yakın kilomla yeniden doktorumun yolunu tuttum. Yeni bir şeker yüklemesi yapıldı ve malesef Hipoglisemi hastası olduğum ortaya çıktı.
Yani düşük kan şekeri ...
Bozulmuş sistemim şöyle çalışıyormuş ;
*Ne kadar , hızlı şekere dönüşebilen gıda tüketirsem- ki çok tüketirdim-  öncelikle kanımdaki şeker oranı süratle artıyor.
*Kısa süre sonra pankreas fazlaca ve hızla insülin salgılıyor .
*O hızla, benim kan şekerim  düşüyor.
*Bayılmaya kadar varabilecek çeşitli sorunlar ortaya çıkıyor.

*****
Artık, bundan böyle hayat boyu yememe, içmeme dikkat etmem gerekiyordu. Sağlıklı beslenme kavramıyla işte o zaman tanıştım.
Öncelikle ideal kiloma kavuşmam gerekiyordu.
Ciddi ama sürdürülebilir bir beslenme ve yürüyüş ağırlıklı aktivite planıyla, oğlumun 1.yaş gününde hamilelik öncesi kiloma tekrar inebilmiştim.
Kilo vermedeki motivasyonum sadece ''zayıf olma'' isteği olmadığı için, bundan sonra eskisi gibi yiyip içemezdim. Konu artık sağlıklı olmak, sağlıklı kalmaktı.
*****
Üniversite yıllarımın tamamını yurtta  geçirmiş, asla da kilo problemim olmamıştı.
Oldukça kısıtlı olan  öğrenci bütçemin elverdiği ölçüde canım ne isterse alır, yer ,içerdim.
O yıllarda kola, makarna,pilav, çevirme kızarmış  tavuklar, börek, sosis  , pizza , pide çeşitleri ve benzer yiyecekler vazgeçilmezlerimdi  .
Kilo almıyordum desem de , demek ki , zamanla vücut dengem bozulmuş. Tamamen hormonal bir süreç olan hamilelikte, iyice kendini belli etmişti. Eğer dikkat etmezsem beni tip 2.diyabetine  götürebilecek yolun taşları döşenmeye başlamıştı bile.
16 yıl önce yaşadığım bu süreç, beni zorunlu olarak bilinçli beslenme nedir sorusu ile tanıştırdı. Cevapların kimini buldum, kimilerini  halen arıyorum.
*****
Sağlıklı ve dengeli beslenme , yaşama  anlayışı hepimize lazım. Koruyucu hekimlik denilen şey,  henüz hasta olmadan insanları uyarmak, önleyici çalışmaları zamanında yapmak. En azından hafif atlatmalarını sağlayacak tedaviler sunmak.
*****
Doktor değilim, diyetisyen değilim ama sağlığımı, yaşam kalitemi korumak ilk benim görevim. Bu artık hepimiz için geçerli olan bir mecburiyet.
Beni tanıyanlar bilir, bu konular ciddi olarak ilgi alanıma da girer. Her kim ki bu satırları takip ederse bence , iyi olur.
Allah dert vermesin derler , çünkü biliriz ki çıkarması zor olur.



Hiç yorum yok: