16 Ocak 2019 Çarşamba

Çarşamba Günü Menüsü

Günün Menüsü
SÜTLAÇ

*****
Etli Kuru Patlıcan Biber Dolması
Zeytinyağlı Ayvalı Kereviz
Mercimek Çorbası
Sütlaç
*****

Dolmalar Türk Mutfağının bence patronlarıdır.
Dolma deyip geçmeyeceksiniz, çünkü neredeyse herkesin dolması birbirinden farklı olur.
İç malzeme listesi pirinç, soğan , maydanoz, salça ve yağ temelleri üzerinde yapılan yöreye, yapanın bütçesine ve de mevsime göre öyle değişkenlikler gösterir ki .
Sonunda tencerenin  kapağını kaldırdığımızda tüten buğuların arasında birbirinden farklı lezzetteki dolma topları bizi bekler.

*****
Kuruluk dolmalarını İpek Hanım Çiftliğinden aldığım kuru patlıcan ve biberle hazırlıyorum. Çok güney doğu yöre tarifleri kullanamıyorum. Ama yine de sarımsak, domates & biber salçası, kuru nane, pul biber, karabiber, pilavlık bulgur koyuyor ve yağını bol tutuyorum. Et durumuna göre kıyma miktarını ayarlıyor, ana dolma tarifindeki malzemeler ile güzelce yoğuruyorum. Pirinç ve bulguru yarı yarıya olacak şekilde  oranlıyorum. Yani 1 ölçü pirinç yerine %50 pirinç, %50 bulgur olarak.
Patlıcanları kaynayan suda 15 dk. , biberleri de 5 dk. ayrı ayrı haşlıyor, kevgirle hemen soğuk suya alıp , soğutup ardından süzdürüp,içlerini doldurmaya hazır hale getiriyorum.

*****
En kısa zamanda tam tarifini vereceğim, bugünlük şöyle bir bahsetmiş olayım.
Sevgiler

Hiç yorum yok: