8 Ocak 2008 Salı

Muhacir Usulü Tavuklu Kapama




Okul için evden ayrıldığımın ilk yılıydı. Ankara'da , şu anda adını hatırlamadığım küçük bir lokantada yemek yiyecektim. Kuzu kapama diye bir yemek istedim. Bekledim ki şöyle pilav ve üstünde yumuşacık bir parça kuzu eti olsun. Gelen tabakta görünen, altındaki birşeyleri de örten pişmiş kıvırcık salata yapraklarıydı.
Nasıl hayal kırıklığına uğradımı anlatamam. Yedim yemesine, tadı da aslında güzeldi ama, beklediğim o değildi işte...Ben bir muhacir olan annemin yaptığı kapamayı bekliyordum.Öğrendim ki esas kapama bu şekilde olurmuş.


Aşağıdaki tarif benim beklediğim yemeğin, tavuk eti ve bulgur ile hazırlanmış olanıdır.
3 kişilik
Kullanılan Malzeme
6 adet piliç kalça şiş (Ben 2 baget,2 kalça şiş ve lades kemiği ile yaptım, yaklaşık 1/2 tavuk )
1 S.B. pilavlık iri bulgur
2 adet taze soğan
7-8 yaprak taze nane veya 1 çay kaşığı kuru nane
2,5 S.B tavuk suyu
1/4 Ç.B. zeytin yağı (riviera tipi)
1/2 kuru soğan.
Yapılışı
Kalça şişler bol su ile yıkanır.Tencereye alınır, üzerlerine soğuk su konur, kaynamaya başlayınca köpükleri itinayla alınır.İstenirse suyu tamamen değiştirilebilir. Yarım kuru soğan doğranmadan tencereye bırakılır. Etler pişinceye kadar kaynatılır. Bu aşamada hiç tuz konmaz. Etler pişince çatalla başka bir kaba alınırlar. Tavuk suyu da ince bir süzgeçten süzülerek kullanıma hazır hale getirilir.
Kapamayı yapmak için yayvan bir kap seçilmelidir. İnce doğranan taze soğanlar, zeytin yağı ile kısık ateşte hafifçe çevrilir. İyice yıkanmış ve süzülmüş olan bulgur, ilave edilir, 1 dk. kadar soğanlarla harmanlanır. 2,5 su bardağı haşladığımız tavuğun suyu ve 1 çay kaşığı kadar tuz ilave edilir, karıştırılır. Bulgurun üzerine tavuk parçaları yerleştirilir, son olarak bütün olarak nane yaprakları ve taze çekilmiş karabiber serpiştirilir. Kapak kapatılır, kaynama başlayıncaya kadar hızlı, sonrasında kısık ateşte olmak üzere en büyük ocakta 10 dk. kadar pişirilir. Bu yemeği bilhassa cam kapaklı bir kapta yapmakta fayda vardır. Kapağını açmadan pilavın göz göz olduğunu görüp, ocağı kapatırız. Ardından 5 dk demlendirilip servis yapılır.

Afiyet olsun

1 yorum:

zerrin üçüncü dedi ki...

Nuriyeciğim,
Kapamayı hemen deneyeceğim, görünümü çok güzel. Ellerine sağlık.