10 Ocak 2019 Perşembe

Perşembe Sofrası


Günün Menüsü

Erişteli Terbiyeli Çorba
Sulu Köfte
Pancar Turşusu
Tahinli Kabak Tatlısı

Havalar soğuk, vücut çorba istiyor, kuvvetli gıda istiyor.
Listemiz de bütün kış bereketini yansıtıyor , değil mi?
Rengarenk ... Morlar, turuncular, dumanı tüten bir mis gibi bir çorba.
Köftemiz sulu kuru fark etmez, yanında patatesi ile yemek gibi yemek.
*****
Aslında bu köfte konusunu biraz irdelemek isterim . Herkesin köftesi , adı köfte olsa da farklı olur bence. Baharat çeşitleri, oranları, ekmek miktarı derken birbirinden farklı köfte lezzetleri ortaya çıkar. Ama şimdi anlatacağım  pratik pişirme yöntem, ile hem işinizi kolaylaştırıp, hem de lezzet seviyesini arttırabilirsiniz.

*****
Ben köfteyi de, patatesi de fırında ard arda  pişiriyorum.
Borcama orta büyüklükte yuvarladığım köfteleri sıralıyor, üzerlerine azar azar, kırıntı halinde, tereyağlarını serpiştiriyorum.
180 derecede 25 dk. pişirip, dışarı alıyor, sıcacık kenarda muhafaza ediyorum.
Elma dilim (irice) hazırladığım ve zeytin yağı & çeşitli baharatlarla harmanladığım patatesleri de yağlı kağıt yerleştirilmiş fırın tepsisine yayıp 200 derecede 30-35 dakika pişiriyorum .
Patateslerin pişmesi tamamlanınca , sıcak tuttuğum mis gibi tereyağlı köftelerin üzerine boca ediyor ve harmanlıyorum.

*****
Ev şartlarında, pişirmesi pratik  harika bir köfte yemeği , mutlaka deneyin.

Hiç yorum yok: